Plaça Espanya, 1 - 03600 Novelda

“En temps de Jorge Juan”, un cicle de conferències sobre la Novelda del segle XVIII

Fecha:

Categoria: Noticies, Regidoria de Cultura

Sota el títol “En temps de Jorge Juan. Un viatge al segle XVIII”, l’Ajuntament de Novelda, al costat de les fundacions Mediterrani i Jorge Juan, organitzen un cicle de conferències per a conéixer què ocorria a Novelda i la comarca del Vinalopó i com era la societat en el segle XVIII, l’època en la qual Jorge Juan i Santacilia va dur a terme la seua activitat científica i feia història en l’Armada Espanyola.

La regidoria de Cultura, Fundació Mediterrani i Fundació Jorge Juan han unit els seus esforços per a organitzar un cicle de conferències que proposa un recorregut històric sobre com era i com va viure Novelda el segle XVIII, el període en el qual Jorge Juan naixia en El Fondonet i feia història en la ciència i l’armada. La proposta, que portarà conferències tant a la Casa Natalícia del Savi Espanyol, com a la seu de la Fundació Jorge Juan i a la Casa de Cultura entre els mesos d’abril i juny, abordarà assumptes com va ser el segle XVIII a les Valls del Vinalopó; els aixovars nupcials en el XVIII: el joier de Violante Santacilia; una aproximació històrica i arqueològica a la Novelda del segle de les llums; la indumentària popular del moment, l’escut d’Espanya de llavors o l’arxiu naval de Cartagena i els seus fons sobre Jorge Juan.

El XVIII va ser un segle de prosperitat a Novelda que, segons les cròniques, en aquells dies comptava amb horts molt productius, hospital, parròquia, diverses ermites, pedreres de jaspis i 1.866 veïns i entorn d’aquest període gira una oferta que, més enllà dels assoliments científics de la figura del noveldense més il·lustre, s’endinsarà en la societat de l’època de la Il·lustració a través de les conferències dels cronistes d’Elda i Aspe, l’arxiver de l’Ajuntament de Novelda, investigadors, historiadors, arqueòlegs, escriptors i el director de l’Arxiu Naval de Cartagena.

La regidora de Cultura, Geno Micó, al costat de Merche Navarro, de Fundació Mediterrani i Graciela Luz, de Fundació Jorge Juan, han convidat a la ciutadania a participar d’un cicle de conferències que comença el 3 d’abril a les 19:00h a la casa natal de Jorge Juan.

Et pot interessar:

Ayuntamiento de Novelda
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.