L’Ajuntament de Novelda, a través de la Regidoria de Medi Ambient, ha obtingut una subvenció de 4.348,40 euros concedida per la Diputació d’Alacant per a escometre diverses actuacions de millora de la sendera homologada SL-CV 127 Ruta dels Clots de la Sal.
Esta línia d’ajudes, destinada a la conservació i millora de senderes homologats en els municipis de la província, ha permés a l’Ajuntament executar actuacions de millora en el traçat de la sendera, amb la reposició de fletxes indicadores i pals direccionals, així com la instal·lació d’una escalinata en una de les rampes del recorregut que presentava dificultat mitjana, facilitant així la seguretat i l’accessibilitat dels senderistes.
El regidor de Medi Ambient, Rubén Millán, ha destacat que “esta nova actuació millora la qualitat i la seguretat del recorregut, i contribuïx a posar en valor el nostre entorn natural, afavorint el senderisme, l’educació ambiental i el turisme sostenible”.
Millán ha recordat a més que Novelda disposa d’una àmplia xarxa de senderes i camins rurals que permeten a veïns i visitants gaudir del paisatge i la biodiversitat del municipi, comptant actualment amb quatre senderes homologades: el PR-CV 311 Novelda–Castillo de la Mola, el PR-CV 325 Novelda–Sierra del Cid, l’SL-CV 127 Ruta dels Clots de la Sal i l’SL-CV 174 Refugis Picapedrers.
Ruta dels Clots de la Sal
L’SL-CV 127 Ruta *dels *Clots de la Sal, sendera local homologada per la Federació d’Esports de Muntanya i Escalada de la Comunitat Valenciana, té el seu inici en l’aparcament del Castell de La Mola, dins del propi Paratge Natural Municipal “Clots de la Sal i Serra de la Mola”. Des de la Font dels Tres Amics, el recorregut discorre pel marge dret del riu Vinalopó i permet descobrir el ric patrimoni hidràulic i paisatgístic del municipi, on es poden contemplar partidors d’aigua, la séquia major, aqüeductes i restes d’antics molins fariners.
L’itinerari passa al costat de l’observatori d’aus i oferix, abans de travessar el riu, una panoràmica única del Paratge Natural Municipal, amb vista al llit del Vinalopó i la Serra de la Mola al fons.
Després de travessar el riu, la sendera continua pel marge esquerre fins al Clot Negre i el Clot Roig, on es pot tornar al punt d’inici completant un recorregut circular de 4,7 km, o bé prolongar la ruta cap a la Rambla de Salinetes, que finalitza al costat de les ruïnes de l’antic Balneari de Salinetes, enllaçant amb la variant PR-CV 325 de pujada a la Serra del Cid.







