El camp municipal de La Magdalena acollirà el dissabte, 19 de setembre, a les 19.00 hores, un partit de futbol homenatge a Luis Martínez, “El Pasiego”, exjugador del Novelda CF, que pretén rendir tribut a la seua trajectòria esportiva i, al mateix temps, donar visibilitat al *párkinson, malaltia amb la qual conviu actualment l’homenatjat.
La iniciativa, organitzada per l’Associació de Veterans de l’Hèrcules d’Alacant i els amics de Luis, compta amb la col·laboració de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament de Novelda i naix amb l’objectiu d’utilitzar el futbol, una de les grans passions de Luis, com a altaveu per a sensibilitzar sobre una malaltia que també afecta a persones jóvens.
El regidor d’Esports, Carlos Vizcaíno, i el president de l’Associació de Veterans de l’Hèrcules d’Alacant, Javier Espejo, han presentat la trobada, en el germen de la qual es troba en Raúl Gallardo, exjugador del Novelda CF i company i amic de Luis.
Per a Carlos Vizcaíno, el partit del pròxim 19 de setembre serà “un partit que va més enllà de l’esport, és una trobada per a compartir i visibilitzar la malaltia de párkinson”, a més d’una oportunitat per a reconéixer la trajectòria de Luis Martínez i la seua manera d’afrontar la malaltia.
En este sentit el responsable municipal d’Esports ha assenyalat que es tracta de “reconéixer a Luis ‘El Pasiego’, un esportista que conviu amb la malaltia i que ens ha ensenyat que davant les dificultats cal seguir avant amb força, il·lusió i un somriure”.
Per part seua, Javier*Espejo ha destacat el compromís de l’Associació de Veterans de l’Hèrcules amb iniciatives que permeten utilitzar l’esport per a secundar i donar visibilitat a diferents causes. En este sentit assenyalava que, “encara que nosaltres ja no marquem gols en el camp, els marquem en la vida, sumant-nos a causes que necessiten d’un altaveu”.
En este cas, eixe altaveu serà el futbol, especialment per a visibilitzar el párkinson quan afecta persones jóvens. Espill subratllava que existix un paral·lelisme entre la pràctica esportiva i la lluita contra la malaltia, ja que “tots els dies has de competir i intentar guanyar el partit”.
La trobada reunirà en La Magdalena a antics companys i amics de Luis Martínez en una jornada que combinarà esport, reconeixement i sensibilització, i que pretén comptar amb la participació de la ciutadania.
L’organització ha agraït la col·laboració de diferents empreses en la posada en marxa d’este esdeveniment esportiu que pretén reunir nombrós públic entorn de la figura de Luis i a la malaltia de párkinson.









