La regidora de Salut, Mélani Sánchez, ha participat en la reunió de treball convocada per la Plataforma per la Defensa de la Sanitat Pública del Departament de Salut d’Elda, partit que ha reunit representants municipals de huit localitats del Departament per a analitzar la situació de la sanitat pública i compartir les necessitats de les seues respectives poblacions.
Durant la reunió, la responsable municipal ha traslladat les principals necessitats sanitàries de Novelda i ha reivindicat l’ampliació del servici d’ambulància 24 hores i la creació del Centre de Salut Novelda 2, dos demandes que l’Ajuntament considera prioritàries per a reforçar els recursos sanitaris i garantir una atenció adequada a les necessitats de la ciutadania.
La trobada ha permés als representants municipals compartir les principals problemàtiques que afecten els seus municipis i abordar de manera conjunta la situació de la sanitat pública en el Departament de Salut d’Elda, especialment les dificultats existents en l’Atenció Primària, l’atenció especialitzada i els temps d’espera.
Entre les qüestions abordades durant la reunió s’ha assenyalat també la falta de personal sanitari com un dels principals factors que està afectant el funcionament dels servicis sanitaris i als temps d’atenció als pacients.
La reunió va comptar amb la participació de representants d’Elda, Petrer, Villena, Novelda, el Pinós, L’Algueña, La Romana i Beneixama, i va permetre establir un espai de coordinació i col·laboració entre els municipis i la Plataforma per a continuar abordant les necessitats sanitàries del Departament..
Des de l’Ajuntament de Novelda es manté així el compromís de continuar traslladant i defenent davant les administracions competents les necessitats sanitàries de la ciutat, amb especial atenció a la millora dels recursos i servicis destinats a garantir una atenció pública de qualitat i pròxima.






