El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Novelda, Carlos Vizcaíno, ha mostrat el seu malestar davant les acusacions i la sol·licitud de dimissió realitzades pel vicepresident del Novelda Club de Futbol, Thomas Elgawly, durant una roda de premsa celebrada la setmana passada. Biscaí ha qualificat estes declaracions com “una campanya de desprestigi basada en interessos particulars” i ha volgut deixar clar el seu compromís amb l’esport local, el futbol base i els clubs de la ciutat, defenent la gestió de la regidoria i el treball conjunt que es realitza amb totes les entitats esportives de Novelda.
Ante las graves acusaciones formuladas por la directiva del Novelda CF, en las que se denuncia un supuesto trato “injusto y parcial” por parte del concejal de Deportes hacia la entidad desde la llegada del actual grupo inversor, así como un presunto “desprecio hacia la trayectoria de un club con más de cien años de historia”, Vizcaíno ha asegurado que, desde su llegada a la Concejalía, “únicamente me he dedicado a trabajar por el deporte local, con compromiso y resultados. Un trabajo que, puedo decir con orgullo, avalan los clubes y asociaciones deportivas tanto de Novelda como de fuera. Nuestro compromiso es con el deporte base, con los valores y con el bienestar de nuestros jóvenes”.
El edil noveldense ha afirmado que “es sorprendente que quienes afirman defender los valores y la historia de un club centenario no sean de Novelda, lleven apenas unos meses en la ciudad y pretendan apropiarse de su legado”, y ha recordado que los actuales gestores del club “han definido públicamente su proyecto como una inversión empresarial”, dejando claro que su objetivo no es deportivo, sino económico.
Vizcaíno ha reiterado que el Ayuntamiento no puede ni debe respaldar un modelo de club basado en intereses privados, gestionado por empresas externas y sustentado en el uso de instalaciones públicas financiadas con fondos de todos los ciudadanos y ha subrayado que “el deporte local merece respeto, valores y compromiso real, no plataformas de negocio ni promesas vacías”.
Durante su comparecencia, el concejal ha recordado que desde la concejalía de Deportes se ha trabajado en los últimos años en el impulso de un “modelo conjunto, coordinado y sostenible, que permita la creación de un club único, adaptado a la realidad de nuestras infraestructuras y centrado en el desarrollo del fútbol base de los niños y niñas de Novelda. Una propuesta que, según Vizcaíno, los actuales gestores del Novelda CF han rechazado de forma reiterada, negándose a cualquier tipo de colaboración con otros clubes locales bajo el argumento de que el club es suyo”.
Gestió del club
L’edil també ha denunciat que la gestió del club ha generat un profund malestar en l’entorn esportiu, no sols entre entrenadors i famílies, sinó també en entitats de la ciutat i de municipis veïns. Biscaí ha explicat que “han portat a jóvens estrangers sota promeses que no es complixen, cobrant-los quantitats de fins a 16.000 euros per participar en l’equip. Estes pràctiques han derivat en denúncies formals, queixes de famílies i informes per part de Servicis Socials i altres administracions, a causa de les condicions en les quals es troben estos xics i a la falta de garanties oferides”.
El regidor ha assenyalat que, enfront de les crítiques rebudes, la direcció actual del Novelda CF ha gestionat el club de manera “erràtica i interessada”, amb exemples com l’equip juvenil presentat la passada temporada, que va estar a punt de ser desqualificat per diverses alineacions indegudes, o l’adquisició de la roba oficial del club a l’estranger, “ignorant per complet al comerç local i utilitzant l’escut d’un club centenari com una plataforma d’interessos externs”.
Vizcaíno ha lamentado que “ahora, con este historial, exijan mi dimisión y se presenten como salvadores del fútbol local, cuando en realidad han sembrado conflictos en clubes de Novelda y de la comarca. Que pregunten en otras entidades cuál ha sido su experiencia con estas personas”.
Finalment, ha volgut deixar un missatge clar a la ciutadania, “Novelda mereix un club amb valors, amb respecte per la seua història i amb un compromís real amb els seus jugadors, la seua afició i la seua ciutat. No es pot permetre que es manipule a la gent amb mentides ni que s’intente enfrontar a la ciutadania amb declaracions interessades”.





