Plaça Espanya, 1 - 03600 Novelda

Novelda es prepara per a viure una Setmana Santa plenament consolidada

Fecha:

Categoria: Noticies

La Junta Major de Germanors i Confraries de Setmana Santa de Novelda ha presentat el programa d’actes i activitats de la Setmana Santa 2026, una programació que combina la continuïtat d’iniciatives ja consolidades amb la incorporació de noves propostes dirigides a ampliar la participació, especialment entre el públic jove i que s’obrirà el 21 de març amb pregó de Setmana Santa, que enguany pronunciarà Pedro Antonio Jiménez Olivares, i amb el nomenament de Daniel Abad Crespo com a Confrare d’Honor.

El president de la Junta Major, Francisco Manuel López Peral, ha destacat que el programa “manté activitats que ja s’han assentat en el calendari confrare local i que compten amb una gran acceptació”. Entre elles figura el Cicle de Cinema Religiós, que aconseguix la seua edició número onze i se celebrarà a la Casa de Cultura els dies 27 de febrer, amb la projecció del foc i la paraula (Richard Brooks, 1960); 6 de març, amb L’herència del vent (Stanley Kramer, 1960); i 13 de març, amb Èxode (Otto Preminger, 1960).

També es consoliden proposades com el Concurs de Dibuix Escolar, la tradicional Convivència Confrare, el Café Confrare, que tindrà lloc el 15 de març en la Fundació Jorge Juan, i altres activitats participatives que reforcen el caràcter social i cultural de la Setmana Santa noveldera.

Entre les novetats, el programa recupera el Concert de Setmana Santa, que se celebrarà el 13 de març en la Parròquia de Sant Pere Apóstol a càrrec de l’Orquestra de Corda de l’alumnat d’Ensenyances Professionals del Conservatori Municipal de Música “Mestre Gomis”. Així mateix, com a gran novetat, s’ha organitzat una jornada de tallers dirigits a adolescents que es desenrotllarà en el Casino de Novelda, una iniciativa amb la qual es pretén acostar la tradició confrare a les noves generacions.

López Peral també ha subratllat que enguany totes les processons seguiran l’itinerari oficial, aprovat en el reglament intern de la Junta Major, la qual cosa permetrà una major organització i uniformitat en els recorreguts.

A més, ha anunciat que, coincidint amb el seu 25 aniversari, se celebrarà l’última edició del Concurs de Fotografia de Setmana Santa, que comptarà amb un únic premi de 1.000 euros per a l’obra guanyadora.

Et pot interessar:

Ayuntamiento de Novelda
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.