Les porxades de l’Ajuntament han acollit la lectura del manifest commemoratiu amb motiu del Dia Internacional del Poble Gitano, una jornada que, organitzada per l’associació gitana de Novelda “I Lacho Drom”, té com a objectiu reivindicar la igualtat real, visibilitzar el paper de gitanos i gitanes en la societat i conscienciar i acabar amb els estereotips i prejudicis que afecten encara el poble gitano.
La pluja no ha impedit que un important nombre de persones haja participat en un acte, en el qual també s’ha desplegat una pancarta als balcons de l’Ajuntament, que ha commemorat el 600 aniversari de l’arribada del poble gitano a la península.
Durant l’acte, l’associació gitana noveldense ha posat l’accent en la importància del compromís que les administracions públiques i la societat civil han d’adquirir per a posar fi a la discriminació del poble gitano i pel compliment dels seus drets fonamentals, apostant per un futur d’inclusió i convivència.
Miriam Amaya Torres i Antonio Castellano Fernández, membres de l’associació “I Lacho Drom”, han sigut els encarregats de donar lectura als manifestos en els quals han deixat palés la necessitat de mantindre des de les administracions públiques “polítiques de plena inclusió social, un compromís que assegure la igualtat i una societat més justa i inclusiva .
Durant la lectura dels manifestos, en els quals es posat en valor el paper de la dona gitana com a salvaguarda de la cultura i identitat gitana, els portaveus de l’associació han subratllat la importància de la cultura gitana en la nostra societat, “una riquesa que ha deixat petjada en la música, l’art i en la nostra manera de veure la vida” i han assegurat que, a pesar que lluny queden els temps dels estigmes, la discriminació i l’obscurantisme, és moment de
“reivindicar l’orgull de ser gitano i mirar al futur amb optimismo, apostant per la plena inclusió.


