La regidoria de Cicle Hídric ha posat en marxa els treballs per a la unificació de la canalització del subministrament d’aigua potable, una obra que permetrà mantindre el proveïment de les zones rurals en cas de fallada o avaria en les conduccions d’alguna de les dos empreses proveïdores.
Els treballs, realitzats a càrrec del Pla d’Ampliació i Renovació (PARELL) de l’empresa concessionària del servici, amb un cost de 65.000€, s’estan realitzant en una zona del paratge Salinetas pròxima al Montagut i comprenen l’execució d’una nova xarxa integral de fosa dúctil de 200 metres i la instal·lació d’un cabalímetre electromagnètic per al control de cabals.
Miguel Ángel Solbes, cap del servici de Aqualia a Novelda, ha assenyalat que “amb esta actuació podrem garantir el subministrament d’aigua de tota la població, incloent-hi zones rurals, a pesar que el proveïdor tinga algun trencament o avaria” i ha afirmat que gràcies a este projecte “garantim que l’ompliment del depòsit siga constant, millorant la qualitat de l’aigua, i optimitzem el rendiment hidràulic i les pressions”.
Per la seua part el regidor de Cicle Hídric, Santi Sánchez, ha assegurat que “esta actuació tan important solucionarà els problemes de subministrament de determinades zones del municipi quan es produïa algun problema en els canals de proveïment dels dos proveïdors que donen servici a Novelda”.
Sánchez ha indicat que, a pesar que s’està tractant de realitzar totes les actuacions sense afectar el subministrament, poden ocórrer incidents puntuals que alteren lleument el servici fins a la finalització de l’obra.
Des de l’empresa s’ha recordat que en cas d’incidència o funcionament anòmal, els usuaris poden contactar amb Aqualia de manera digital en la seua pàgina web, en el telèfon d’atenció al client 900 81 40 81 o de manera presencial en les oficines situades al carrer M.*ª Cristina nº68.