L’Ajuntament de Novelda ha obert el termini per a la sol·licitud del BonoTaxi 2025, el sistema que subvenciona el trasllat en taxi per la ciutat, així com al centre d’especialitats i a l’hospitals universitaris d’Elda, Elx Sant Joan i Alacant, a les persones amb recursos econòmics per davall de la mitjana, especialment als majors de 65 anys, i a persones amb mobilitat o visibilitat reduïda.
La subvenció, que es concedirà fins a esgotar la consignació pressupostària, es tramita en el departament de Servicis Socials i bonifica els desplaçaments en més d’un 50%, de manera que els usuaris abonen un preu únic de 2€ per desplaçaments dins del terme municipal, mentres que els desplaçaments al Centre d’Especialitats i als hospitals tenen un cost de 10 i 16 euros respectivament, enfront dels 18€ i 30€ que costaria el servici sense subvenció.
La regidora d’Acció Social i Polítiques Inclusives, Lorena Candel, ha subratllat que el BonoTaxi és una iniciativa que “busca cobrir la necessitat de la població que haja de realitzar desplaçaments assistits” i està especialment dissenyat per a persones amb mobilitat o visibilitat reduïda i per a majors de 65 anys amb baixos ingressos econòmics.
El BonoTaxi, que serà entregat al beneficiaris una vegada presentada la documentació requerida en les bases de la convocatòria i permetrà als usuaris realitzar 25 usos per a desplaçaments, és un sistema que, en opinió de Candel, “ajuda a pal·liar la necessitat de mobilitat entre les persones més vulnerables, a l’ésser un transport còmode i segur, que permet un tracte més individualitzat”.
Els interessats poden ampliar la informació en el departament de Servicis Socials, situat el carrer Mestre Comandaments, 12 en el telèfon 965 60 22 08 i en el correu electrònic serviciossociales@novelda.es.