L’Ajuntament de Novelda ha tancat l’exercici econòmic 2024 amb una liquidació pressupostària ajustada i un romanent de tresoreria positiu de 976.000 euros, quantitat que l’equip de govern ha decidit destinar a l’amortització de deute històric, de manera que a la fi d’enguany, una vegada efectuat el pagament de la quota anual, el deute històric del consistori novelder quedarà entorn dels 2 milions d’euros, quantitat molt allunyada dels més de 15 milions que el govern municipal va heretar en 2019.
La regidora d’Hisenda, Ana Sabater, ha presentat les dades del tancament de l’exercici econòmic de 2024, uns resultats que, assegura, “posen en valor el treball de l’equip de govern i demostren l’estabilitat i excel·lent salut financera de la qual gaudix l’Ajuntament de Novelda”.
Els resultats econòmics del passat any, aprovats en l’última Junta de Govern i dels quals que s’ha donat compte al ple, presenten una liquidació pressupostària ajustada positiva de 597.748€ i un romanent de tresoreria de 976.084,60 euros que permetrà continuar reduint el deute històric de l’Ajuntament de Novelda per a situar-la a la fi de 2025 en poc més de dos milions d’euros, amb el que el deute municipal s’aconseguirà a penes el 22% dels ingressos, percentatge molt inferior al 110 per cent que establix el limite legal, i es dona compliment al principi de prudència financera.
La responsable econòmica del govern municipal ha mostrat satisfacció per unes dades que, assegurava, no sols complixen amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària sinó que, a més, han generat un marge de capacitat de finançament de 2.271.292 euros. Així mateix Sabater ha assenyalat que, a pesar que en 2024 va caldre incorporar al capítol de gastos del pressupost quasi 4,5 milions d’euros per a fer front a la sentència condemnatòria per la mala gestió del Centre Salut Aigua Esportiu de Novelda (CSAD), el sostre de gasto previst tan sols s’ha sobrepassat en 1,8 milions.
Ana Sabater ha assegurat que estos resultats de “equilibri financer, resultat de les extraordinària gestió per part de totes les regidories, garantixen la senda de les grans inversions i ens permeten continuar amortitzant deute, tot això amb taxes i impostos congelats”.