Novelda se suma, a través de la regidoria de Joventut, al programa Jove Oportunitat, una iniciativa posada en marxa per l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), dirigida a jóvens que no cursen cap mena d’estudi, sense titulació o en estat de desocupació i desitgen retornar a l’àmbit acadèmic o accedir al laboral.
Novelda participa un any més en este mòdul de formació i orientació personal i professional que, cofinançat pel Fons Social Europeu i la Generalitat, està dirigit a jóvens d’entre 16 i 21 anys, que presenten problemes d’abandó acadèmic i pretenen reconstruir el seu projecte personal i laboral.
La iniciativa, totalment gratuïta, es desenrotllarà en les instal·lacions del Casal de la Joventut durant els pròxims mesos i en ella un orientador professional desenrotllarà un ampli programa d’informació i orientació, amb visites a empreses de les diferents branques d’FP, que busca reforçar la motivació i l’autoestima i fomentar l’ocupació i la formació entre els jóvens de Novelda.
El curs, amb una duració d’aproximadament quatre mesos, mantindrà un horari de 9:30h a 13:30h, de dilluns a divendres, complementat amb sessions individuals periòdiques entre l’orientador i l’alumnat.
El regidor de Joventut, Rubén Millán, ha assenyalat que com a complement a l’orientació es prepararà als alumnes en el cas que es requerisca superar la prova d’accés lliure a la FP de Grau Mitjà o proves de competències clau per a accedir a Certificats de Professionalitat i ha animat als jóvens de la localitat que vulguen iniciar o canviar el seu projecte global de vida “a inscriure’s en un projecte que és una veritable segona oportunitat per a reprendre els estudis”.
Els interessats poden inscriure’s en la web www.joveoportunitat.es i ampliar la informació en el Centre d’Informació Juvenil de Novelda, situat en el Casal de la Joventut, de dilluns a divendres, de 10:00h a 14:00h i de 17:00h a 22:00h, en el correu electrònic juventud@novelda.es, o en el telèfon 965 60 52 31.