El Departament de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Novelda, a través de la Policia Local, ha posat en marxa una campanya de vigilància i control per a garantir l’ús correcte de les targetes d’estacionament reservades a persones amb mobilitat reduïda i detectar possibles usos fraudulents d’estes.
L’intendent de la Policia Local, Rafa Sarrió, ha informat que en les últimes setmanes s’han incoat un total de sis denúncies per utilització indeguda d’estes targetes. Entre els casos detectats, Sarrió ha destacat com especialment greu un en el qual una persona, titular d’una targeta d’estacionament, havia falsificat reiteradament el document per a permetre la seua utilització per part de diferents membres de la seua família.
L’intendent ha recordat que les targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda estan “exclusivament destinades a persones que posseïsquen esta condició o, en defecte d’això, als qui conduïsquen un vehicle en el qual viatge el titular de la targeta” i ha assenyalat que “la utilització per part de tercers sense la presència del titular constituïx un frau que atempta contra les normes de circulació i, sobretot, perjudica directament les persones que realment necessiten estos espais habilitats”.
Des del Departament de Seguretat Ciutadana s’insistix que l’ús indegut d’estes targetes està tipificat com a infracció i pot implicar sancions administratives. Així mateix, s’apel·la a la responsabilitat individual i al compromís cívic de la ciutadania per a respectar les zones reservades i garantir que siguen utilitzades únicament pels qui tenen dret a això.