El ple de l’Ajuntament de Novelda ha aprovat per unanimitat una moció de condemna i repulsa a qualsevol tipus d’agressió física i verbal patida per qualsevol representant públic en l’exercici de les seues funcions, condemna que arriba després de la situació violenta patida per la regidora i portaveu de Vox, Marga Serrano, dos dies arrere quan realitzava un acte de campanya electoral en el mercat ambulant.
El ple municipal ha aprovat per unanimitat una moció, presentada per Vox, en la qual es mostra la “més enèrgica condemna, repulsa i rebuig per qualsevol tipus d’agressió física i verbal, patida per qualsevol representant públic en l’exercici dels seus drets democràtics”, al mateix temps que reafirma el compromís de l’Ajuntament amb la “llibertat, la preservació, la defensa i l’enfortiment” del sistema democràtic.
La manifestació de repulsa i condemna arriba a penes vint-i-quatre hores després que la regidora i portaveu de Vox a l’Ajuntament noveldense, Marga Serrano, fora objecte d’un atac físic i verbal, quan realitzava campanya en un punt d’informació instal·lat en el mercat ambulant i al qual una persona es va acostar escopint i escampant pel sòl els fullets de propaganda electoral.
El document aprovat per totes les formacions polítiques amb representació municipal determina que la “tolerància” és un dels pilars fonamentals de la societat i comportaments com este, que “atempten injustament contra la dignitat de les persones que els patixen, resulten inadmissibles”.
La proposta de Vox destaca en la seua exposició que totes les persones mereixen ser tractades amb “dignitat i respecte, independentment del seu origen, gènere, orientació sexual, creences o idees polítiques” i fa una crida a la defensa de la llibertat i el respecte a tots els posicionaments ideològics.
Orgull LGTBI
En la mateixa sessió plenària i amb l’únic vot en contra de la representant de Vox, la corporació donava la seua aprovació a una moció en defensa i reconeixement dels drets de les persones LGTBI davant la celebració, el pròxim 28 de juny, del Dia de l’Orgull.
En este cas el ple ha aprovat, amb el suport de socialistes, populars i Compromís, la proposta de la regidoria d’Igualtat de continuar treballant per l’abolició de qualsevol indici de discriminació en els drets de les persones LGTBI, impulsant polítiques basades en la llibertat i la diversitat i garantint els drets d’este col·lectiu, al mateix temps que condemna qualsevol forma de violència que tinga el seu origen en l’orientació sexual i la identitat de gènere.
La portaveu del Vox ha argumentat el seu vot en contra assegurant que, tal com establix la Constitució, totes les persones són iguals davant la llei, per tant “les persones d’este col·lectiu tenen els seus drets reconeguts” el que, en la seua opinió, fa innecessari aprovar una moció proposada pels partits d’esquerres que “només busquen sembrar divisió i enfrontar als veïns a compte d’un problema que no existix”.