Sota el lema “Millor en família”, la regidoria d’Acció Social i Polítiques Inclusives, en col·laboració amb Fundació Diagrama i l’Associació Gaia, posa en marxa una campanya per a la informació i el foment de l’acolliment familiar, un recurs que permet a xiquets, xiquetes i adolescents, que per diferents motius han hagut d’abandonar els seus entorns, incorporar-se a famílies que es convertixen en acollidores i educadores.
Amb un programa de xarrades informatives que arribaran als centres educatius perquè pares i mares de l’alumnat coneguen el procediment de l’acolliment familiar la regidoria d’acció social es proposa donar impulsar un recurs, el de l’acolliment familiar, que, com explicava la responsable de l’àrea, Lorena Candel, “pretén proporcionar als menors que, per diferents motius i amb la finalitat de preservar el seu benestar han hagut d’eixir de l’entorn en el qual vivien, un espai familiar i social assegurança que responga a les seues necessitats i drets”.
La iniciativa compta amb la col·laboració de la Fundació Diagrama i de l’Associació de Famílies d’Acolliment de la Província d’Alacant (*GAIA), la representant de la qual, Irene *Escalada, apunta que l’objectiu del programa és “fomentar l’acolliment perquè cresca el nombre de famílies acollidores i educadores per a, d’esta manera, disminuir el nombre de menors que es troben institucionalitzats, ja que, a pesar que la institucionalització oferix totes les garanties, atenció i cures, els menors mereixen l’amor, el carinyo i seguretat que proporciona l’entorn familiar”.